سرخط خبرها
خانه / مقالات / معرفی بهترین مرجع قیمت گذاری انواع ورق های فولادی

معرفی بهترین مرجع قیمت گذاری انواع ورق های فولادی

سایت آهن اینفو که یک مرکز اینترنتی خرید و فروش آهن آلات به شمار می رود، با هدف اطلاع رسانی در خصوص قیمت انواع ورق های فولادی و همچنین اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه ی فولاد ایجاد شده است. در این سایت قیمت انواع ورق های فولادی در ضخامت ها و ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می شود و حاوی 185 محصول از کارخانه های مختلف فولادی است که مخاطب به راحتی می تواند محصول مورد نظر خود را جستجو نموده و جهت اخذ اطلاعات بیشتر و خریداری آن، با واحد فروش تماس حاصل نماید. ما قصد داریم در این مقاله علاوه بر معرفی سایت آهن اینفو و خدمات آن، به معرفی شرکت های عمده تولید کننده انواع ورق های فولادی بپردازیم:

شرکت های فولاد مبارکه، فولاد غرب آسیا (جاده ساوه)، نورد کاویان اهواز، نورد گیلان، فولاد اکسین اهواز(تولید کننده ورق های عریض) همگی در زمینه ی تولید ورق گرم در حال فعالیت می باشند و قیمت ورق سیاه تولید شده توسط هرکدام از این شرکت ها بسته به ضخامت، طول و کیفیت، متفاوت می باشد. البته در این میان تنها شرکت فولاد مبارکه است که قیمت ورق گرم، قیمت ورق سرد، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و قیمت ورق قلع اندود خود را در بورس اعلام می نماید و تقریبا هر هفته محصولات خود را به بورس عرضه می نماید. البته در حال حاضر عرضه به بورس هم به صورت سلف و هم به صورت مچینگ انجام می شود اما در برهه ای از زمان فروش مچینگ بسته شده بود و هم اکنون مجددا انجام می شود. گفتنیست ورق هایی که در کارخانه های ذکر شده تولید می شوند نهایتا با عرض 1800 هستند در حالی که شرکت اکسین 2 تا 2.5 متر به بالا تولید می کند. ورق گرم هم به صورت کلاف یا رول فروخته می شود و هم به صورت شیت و بنابراین قیمت ورق سیاه (اصطلاح بازاری) یا همان ورق گرم بسته به رول بودن یا شیت بودن آن هم در بازار متفاوت است. قیمت ورق سیاه شیت شده معمولا گران تر از رول آن است به این دلیل که هزینه ی برش و احیانا حمل و نقل هم به آن اضافه می شود. همچنین از طرف دیگر قیمت ورق اسیدشویی که در اثر عبور دادن ورق گرم از حوضچه اسید تولید می شود نیز نسبت به ورق سیاه، گران تر است.

ورق اسید شویی طی فرایندی به ورق سرد تبدیل می شود و کارخانه های تولید کننده این محصول شامل: هفت الماس، فولاد غرب و فولاد مبارکه می باشند. در بازار، قیمت ورق سرد که اصطلاحا قیمت ورق روغنی هم برای آن وجود دارد، بسته به نوع کارخانه، ضخامت و… متفاوت است. شرکت های تولید کننده ورق گالوانیزه نیز شامل: فولاد مبارکه، ورق خودرو شهرکرد، هفت الماس و شرکت تاراز می باشد. در ورق گالوانیزه تفاوت ورق گالوانیزه و کلاف گرم در این است که برای ورق گالونیزه از پوشش روی استفاده می شود و یکی از دلایل گران تر بودن قیمت ورق گالوانیزه نسبت به ورق گرم هم همین است. این پوشش بر روی ورق کشیده می شود و آن را تبدیل به ورق گالوانیزه می کند. البته ضخامت ورق گالوانیزه و کلاف گرم هم با هم متفاوت است و معمولا ضخامت ورق گالوانیزه کمتر است. بنابراین با کاهش ضخامت این ورق از 0.3 تا 2 میلی متر هم بر قیمت ورق گالوانیزه تاثیر می گذارد. همچنین هرچه ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر باشد تولید آن سخت تر است. ورق گالوانیزه بیشتر برای تولید انواع آب سردکن، یخچال و… مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در ورق رنگی، با استفاده از یک تکنیک پیشرفته، یک پوشش آلی بر روی ورق گالوانیزه اعمال می شود. ورق های رنگی در بازار استفاده های متعددی دارند اما عمده استفاده ی آن در لوازم خانگی است و تولید کنندگان این محصولات با استعلام قیمت ورق رنگی در بازار،به خرید آن در بازار آزاد و یا بورس کالا اقدام می کنند. در این میان قیمت ورق قلع اندود بازار از همه بالاتر است. این ورق جزو دسته ی ورق های دارای پوشش است. به طورکلی ورق های پوشش دهی شده به ورق گالوانیزه، قلع اندود و رنگی تقسیم می شوند.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سقف در صنعت ساختمان

سقف اصلی ترین قسمت هر ساختمان محسوب میشود که متناسب با شرایط و نوع سازه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *